Volgers

donderdag 8 november 2012

Trends in Cosmetica

( archetypen door Janine Boot) In navolging van de eerste ECO Beautydag vandaag wilde ik gelijk de opgedane informatie van vandaag verwoorden in mijn Blog. Met de snelheid van alle veranderingen die momenteel plaatsvinden en invloed hebben op echt iedereen is erg prettig om vanuit de luwte zaken te beschouwen. Vragen de meeste ondernemers zich af hoe ze moeten omgaan met de huidige ""crisis"" situatie zien anderen juist mogelijkheden om creatief met de huidige situatie om te gaan . Voor mij al Visagist met een school betekend dit ook dat ik nu duidelijker een keuze moet maken wat ik wil uitstralen met mijn bedrijf. De boodschap moet duidelijk zijn naar mijn klanten en ook de sfeer word steeds belangrijker ,de eigen gecreerde omgeving is een reflectie van het product wat gekocht word. We gaan meer van Materieel naar Spiritueel de komende paar jaar. Geen eng woord dat ""spiritueel"" dit betekend meer de zoektocht naar zingeving. Ik bemerk dit fenomeen ook meer in workshops en trainingen die ik geef omdat veel vrouwen niet klakkeloos elke trend meer willen volgen maar bewuster kiezen , ook omdat de euro maar een keer kan worden uitgegeven en de tijd waarin dat kan steeds schaarser word. De vrouw is zelfbewust en goed geinformeerd en laat zich niet zomaar elk product aanpraten .
De Natuur word belangrijker en de relatie van mens met dier en plant. Kijk maar naar de opkomst van natuurproducten in kleding , voeding en cosmetica. Ik benoemde vandaag zelfs de HALAL cosmetica. Het voorbeeld van het vandaag genoemde coachingprincipe in combinatie met het herkennen van gezichsvormen en daaraan gekoppelde karakters geeft meer inzicht in wie we nu echt voor ons hebben en vanuit die wetenschap kan dan ook een goed advies gegeven worden. Ik noem dit maatwerk en vanuit dit specialisme( waarin we ons goed in de klant verdiepen) krijgt ons vak een geheel nieuwe dimensie. Ik bemerk dat het concept van ECO Cosmetica dan ook goed aansluit op deze denkwijze. Dit neemt niet weg dat ik met veel respect het werk van mijn collega's bewonder die prachtige creaties neerzetten. Werken met ECO producten is geen impuls maar een goed overdacht besluit wat aansluit om je eigen concept wat word uitgedragen aan je klantenkring. Ralph Baaij

Geen opmerkingen:

Een reactie posten